Jak ćwiczyć na basenie, aby schudnąć?

Jak ćwiczyć na basenie, aby schudnąć?
Ćwiczenia w wodzie, mimo że wydają się lekkie i przyjemne, w rzeczywistości pozwalają spalić więcej kalorii niż przy porównywalnym wysiłku na lądzie. Dlatego szczególnie zaleca się je przy odchudzaniu. Jak ćwiczyć na basenie, aby zrzucić zbędne kilogramy?

Dobrą wiadomością dla wszystkich, którzy pragną zredukować nadmiar kilogramów jest to, że nie muszą oni rezygnować z joggingu czy aerobiku, jeżeli taka akurat aktywność odpowiada im najbardziej. Wystarczy jedynie przenieść ćwiczenia… do wody!

Dlaczego warto ćwiczyć w wodzie?
Lista zalet płynących z ćwiczeń na basenie, szczególnie w kontekście odchudzania, jest długa…

Ochrona stawów
Ćwiczenia wykonywane na lądzie mogą przyczynić się do bólu, a nawet uszkodzenia stawów. Ćwiczenia w wodzie natomiast wzmacniają stawy, działając na nie ochronnie.
Intensywna praca mięśni
Każda aktywność fizyczna na basenie, ze względu na opór wody (większy niż powietrza), wymaga większego nakładu energii, co wzmaga intensywność treningu mięśni.
Harmonijna rzeźba ciała
Pływanie i gimnastyka na basenie zmuszają do równoczesnej pracy wiele partii mięśniowych, co wpływa na równomierną rzeźbę ciała.
Przyspieszony metabolizm
Trening kardio w wodzie sprawia, że jego pozytywny wpływ na organizm (spalanie tkanki tłuszczowej) utrzymuje się jeszcze przez wiele godzin po zakończeniu ćwiczeń.
Redukcja cellulitu
Gimnastyka w wodzie działa jak masaż, usprawniając krążenie krwi i przyspieszając redukcję podskórnej tkanki tłuszczowej odpowiedzialnej w dużej mierze za powstawanie cellulitu.
Redukcja stresu
Woda wpływa kojąco i uspokajająco na cały układ nerwowy.
Ćwiczenia w wodzie – bezpieczna aktywność dla wszystkich
Gimnastyka w wodzie lub jej bardziej intensywna odmiana, czyli aerobik wodny (aquaaerobik) są dostępne niemal dla wszystkich, niezależnie od wyjściowej masy ciała. Ćwicząc w wodzie, nie obciąża się stawów, a konieczność pokonania oporu wody w trakcie zajęć sprawia, że w rezultacie traci się więcej kalorii, niż wykonując podobny zestaw ćwiczeń na sali.

W zależności od osobistych preferencji, odchudzające ćwiczenia na basenie mogą obejmować szereg bardzo różnych zajęć.

Nie umiesz pływać – nie szkodzi
Ćwiczenia w wodzie nie wymagają umiejętności pływania – nawet, jeżeli odbywają się w wodzie na tyle głębokiej, że nie można stopami dotknąć dna. Każda osoba uczestnicząca w zajęciach ma do dyspozycji szereg akcesoriów umożliwiających bezpieczne wykonanie ćwiczeń i/lub takich, które zwiększają efektywność treningu. Podstawowym sprzętem jest pas wypornościowy, który utrzymuje ciało na odpowiedniej głębokości.
as zapinany z przodu jest koniecznością dla wszystkich nieumiejących pływać. Osoby, które czują się w wodzie pewnie mogą się bez niego obyć, pod warunkiem, że same ćwiczenia pozwalają na utrzymanie się na powierzchni.

Jeżeli nie ma możliwości założenia pasa wypornościowego, podczas ćwiczeń w wodzie można stosować także różnego rodzaju makarony piankowe, które z powodzeniem zapewniają właściwą wyporność i utrzymują ciało na powierzchni wody.

Aerobik wodny (jak sama nazwa podpowiada) jest treningiem aerobowym (kardio), czyli poprawiającym wydolność organizmu. Dodatkowo można wzmocnić jego efekty, stosując przyrządy oporowe przeznaczone do wykorzystywania w wodzie, jak specjalne hantle czy dyski. Jest to gimnastyka intensywna, szybka i energiczna, a jej działanie (nastawione na spalanie tkanki tłuszczowej) utrzymuje się jeszcze dłuższy czas po wyjściu z basenu.
Zapraszam na zajęcia grafik i cennik na:

Aqua Fitness


Zostały jeszcze wolne miejsca, rezerwacja na stronie lub telefonicznie.